Professional and volunteer firefighters / Berufs und Freiwillige Feuerwehren

Spolupráce a komunikace složek IZS.

Spolupráce hasičů a ZS fungovala velmi dobře. Pokud byl na stanici ohlášen případ, u kterého se dala předpokládat potřeba zásahu obou složek IZS  - pak vyjížděla  sanitka i CAS a  na místě zásahu  byly oba vozy téměř současně.
Základnová radiostanice pro stanoviště ZS byl umístěna ve spojovně (telegrafu) a obsluhovala ji spojařka. Také v případě potřeby zajišťovala spojení mezi posádkou  a dispečinkem ZS do doby, než ZS přešla na převaděčový provoz, který vyřešil pokrytí údolí Sázavy a Vltavy signálem. 

Pro vzájemnou komunikaci při jízdě k zásahu sloužila radiostanice ZS umístěná na prvním výjezdovém vozidle hasičů.  Poslech radioprovozu  ZS při jízdě k zásahu například  na dopravní nehodu také  přispěl k dobré informovanosti zasahujících hasičů již během jízdy na místo případu a připravenosti na konkrétní situaci.  Možnost sledování radioprovozu ZS na stanici mnohdy zajistilo velmi rychlou informaci o případu v hasebním obvodu a značnou měrou zrychlilo výjezd jednotky.

Při radiovém provozu ZS byly používány pro stanoviště Jílové volací znaky :  pro základnu -AQZ 40, pro vůz RZP - AQZ 42 a pro vůz hasičů (CAS 25K Liaz) - AQZ 68. 

V současnosti ZS již používá jiné kmitočty  i  volací znaky.  Vzájemná komunikace se děje prostřednictvím operačních středisek, nebo mobilních telefonů. A přitom nové frekvence ZS jsou ve stejném pásmu, jako analogová síť HZS. Takže by vzájemná komunikace posádek ZS a vozidel HZS měla být jednodušší  ???

Ne 12. srpen 2007, 13:24:56 CEST
hzsjilove
Děkujeme za návštěvu. Krásný den.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one