Professional and volunteer firefighters / Berufs und Freiwillige Feuerwehren

ZZS Jílové

Požární stanice v  Jílovém u Prahy byla jednou z prvních hasičských stanic, kde spolu sloužili hasiči i záchranná služba pod jednou střechou.  Stejné soužití složek IZS bylo i na stanici v Řevnicích (dříve centrální PS Praha - západ).  To  je již bohužel minulostí.   

Rychlá záchranná služba na PS Jílové.

 

   Na stanici HZS  v Jílovém u Prahy  sloužila   také od  června 1993 až do září 2004  posádka rychlé zdravotnické pomoci  Záchranné služby ,  kterou provozovala Asociace samaritánů České republiky.   Byl to jeden z prvních případů společné dislokace základních složek IZS.

   Jako řidiči – záchranáři zde sloužili na vedlejší pracovní poměr, nebo dohodu také někteří příslušníci HZS.  

   Za dobu svého působení  zdravotníci ošetřili a převezli k dalšímu léčení do nemocnic v Praze, Benešově, Příbrami, Berouně a Říčanech  mnoho pacientů.  

Například v roce 2001  záchranáři vyjeli  celkem k  579  případům .

   Bohužel, nedostatek finančních prostředků, donutil ASČR v roce 2004  zrušit  tohoto stanoviště, což vidíme jako velký krok zpět v poskytování  neodkladné zdravotní péče v okolí Jílového.

   Společná dislokace těchto základních složek IZS se velmi kladně projevovala  na včasném a kvalitním  řešení krizových situací. 

Poznatky a zkušenosti získané společným soužitím a službou u ZS   hasičům pomáhají při poskytování první pomoci u dopravních nehod i při  jiných zásazích, protože v současnosti není výjimkou  15 minutové (někdy i delší) čekání na dojezd vozidel ZS.

Po dobu fungování ZS na naší stanici se zde vystřídalo několik sanitek.  Například Peugeot J5-Metalex, MB 310-Binz, Ford Transit-FCS, MB 310D-Binz, terénní Mercedes G s nástavbou Meisen, VW T4 TDI syncro-FCS, VW T4 TDI-FCS, VW T4 2,4i-FCS, MB Sprinter 416CDI-Montex/FCS, VW LT-FCS  a poslední byl Renault Master 120dCI s vestavbou od firmy FCS Ambulance (viz.foto).

 

VW T4 2,4i
VW T4 2,4i
MB G
MB G
Vpředu VW T4 2,4i a v pozadí terénní MB G a Ford Tranzit
Vpředu VW T4 2,4i a v pozadí terénní MB G a Ford Tranzit
AQZ 42 Renault  Master.jpg
PICT0002.jpg
PICT0001.jpg
PICT0385.jpg
Spolupráce hasičů a ZS fungovala velmi dobře. Pokud byl na stanici ohlášen případ, u kterého se dala předpokládat potřeba zásahu obou složek IZS  - pak vyjížděla  sanitka i CAS a  na místě zásahu  byly oba vozy téměř současně.

Odstavec z aktualit 2004 na www.zachrannasluzba.cz

1.9. 2004

Méně radostná informace: dnešním dnem končí bez náhrady provoz výjezdového stanoviště v Jílovém u Prahy. Jílové samotné je na hranici patnáctiminutové dosažitelnosti z okolních stanovišť v Davli a v Jesenici, ale další obce v rekreačně exponovaném dolním Posázaví v úseku Luka pod Medníkem - Krhanice mají dost smůlu. Navíc většina výjezdů okolních posádek znamená - s ohledem na vzdálenost nemocnic v Praze nebo v Benešově - i dvouhodinový výpadek a pak už je opravdu zle. Jenom pro zajímavost - stanice profesionálních hasičů v Jílovém samozřejmě zůstává, takže (a předem se omlouvám za závistivou nadsázku kolegům hasičům) o kočky na stromě a hořící popelnice je v regionu i nadále postaráno jak se patří...

Děkujeme za návštěvu. Krásný den.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one