Professional and volunteer firefighters / Berufs und Freiwillige Feuerwehren

Zde se Vám představí naše technika. Pokud se Vám zdá, že je popsána moc zjednodušeně, pak Vám doplňující informace rádi zašleme.

- CAS 24 Scania  4x4 - PPZ 131
CAS 15 MB Unimog U5000 - PPZ 137 (lesní speciál)
- VEA  Škoda Fabia 1,4 - PPZ 215
- OA VW Caravelle - PPZ 236
- Člun Pioner Multi s motorem Tohatsu 50
- Člun nafukovací  RobFin Raft Profi 425
- Čerpadlo přívěsné USA -  Gormann-Rupp
- Sněžný skůtr Yamaha VK 540 Viking III

 

 


 

 

CAS 24 Scania 4x4, r.v. 2004,  výrobce THT Polička, 3400 litrů vody, 200 litrů pěnidla, čerpadlo Godiva WTA 3010, 2 x zařízení pro rychlý zásah se 60 m hadice, kompletní sada hydraulického vyprošťovacího nářadí Lukas, vysokotlaké zdvihací vaky Holmatro, elektrocentrála NEEC a osvětlovací stožár 2 x 500W, přetlakový ventilátor Leader, motorová řetězová pila Husqvarna, motorová kotoučová pila Partner, elektrický naviják, přímočará aku. pila De-Walt, výbava pro poskytování předlékařské první pomoci, protichemické ochranné obleky , obleky proti sálavému teplu, dýchací přístroje Dräger, evakuační vana, sorbenty,  výsuvný žebřík do 12,5 m  a mnoho dalšího vybavení.

Na PS Jílové slouží od února 2005.

PICT0001.jpg
P9160067.JPG
P8230005.JPG
DSCF2919.JPG

CAS 15 MB Unimog  U5000, oficiální označení CAS 15/4000/240 - S3LP.

Na PS Jílové převeden v průběhu povodní 2013 z PS Příbram, kde jej nahradila nová CAS 30 na podvozku Tatra 815-7.

Jde o lesní speciál vyrobený v roce 2008 firmou ISS Wawrzaszek .

Na PS Jílové je nástupcem bývalé CAS 32 T148, po které zdědil volací značku PPZ 137.

Bližší info: http://www.pozary.cz/clanek/21408-unimog-lesni-special-pribramskych-hasicu/

 

DSC_0053.jpg
DSCF1044.JPG
DSC_0787.jpg
P8201957.JPG

Převedena od NKÚ v březnu 2012. Nahradila dosluhující Š Felicii combi.

Rok výroby 2005, motor 1,4 - 55kW

Osazeno analogovou radiostanicí a digitálním terminálem včetně předvodníku A/D a doplněno o ochranu motoru a převodovky.

Na podzim 2013 byla provedena rozsáhlá oprava podvozku a brzdového systému, který již nesl stopy intenzivního používání (zejména v době povodní). Zároveň byla namontována výstražná rampa a celý automobil přelakován na červenou barvu s reflexními prvky.

P1230699.JPG
DSCF0361.JPG
DSCF2196.JPG

VW T4 Transporter Caravele, r.v. 1998. 

Automobil byl k HZS převeden od Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových s poruchou motoru. V dílnách HZS Kladno byl motor opraven, doplněno tažné zařízení a  vozidlo zařazeno do služby na naší stanici. Zde byly namontovány majáky a radiostanice a také doplněna základní výbava.

Vybavení vozidla:  hasící přístroj, zdravotnický batoh, vyprošťovací nástroj VRVN 1, řezák na pásy a chirurgické rukavice.

Nákladový prostor je připraven na umístění motorového čerpadla (plovoucího nebo kalového) s hadicemi, vysavače na hmyz, motorové pily, kufříkové elektrocentrály, nebo hydraulického vyprošťovacího zařízení.

Slouží k přepravě člunu Pioner Multi, dopravě osob a jako TA  (občas  s vyprošťovacím zařízením, pokud je Scania  v servisu). 

V roce 2014 byla provedena oprava zkorodovaných částí karoserie, výměna čelního okna a vozidlo dostalo červenou barvu a bílým reflexním pruhem,

 

PA310082.JPG
Kopie - P5310161.JPG
P9200081.JPG
DSCF2729.JPG

Člun Pioner Multi má systém sklopné příďové rampy, podobný jako u nákladních plavidel, se snadno ovladatelným náklonem pomocí navijáku, který může být nakloněn do libovolné polohy k dosažení co nejsnazšího nakládání.

Plošina usnadňuje nakládání velkých a těžkých předmětů. Kombinace prostoru a výtlaku umožňují naložit na loď náklad do 1200kg.

Pioner Multi může být poháněn motory do výkonu 70hp.

Délka člunu -  5050 mm

Šířka člunu - 2030 mm

Ponor - 220 mm

Počet osob - 8

Motor - Tohatsu 50 (2takt)


Na PS Jílové převeden z PS Kladno.

V roce 2010 byl člun doplněn o rampu vlastní výroby, na které jsou umístěny LED pracovní světlomety, poziční světlo, houkačka a anténa radiostanice.

Člun byl vybaven také mobilní radiostanicí Motorola GM360 pro kvalitnější spojení v údolích řeky Vltavy.

Původní podvozek bez RZ byl nahrazen novým od fy. JB přívěsy z Černošic. Celková hmotnost včetně přívěsu je 1480 kg.

Přeprava člunu, vzhledem k pevnému připojovacímu systému, je možná pouze za vozidlem VW Caravelle.

 

clun Pioner Multi.jpg
P1230959.JPG
P1230961.JPG
P1230963.JPG
Segmentový raft se samovylévací funkcí. Použití do WW 5.
Materiál Valmex, na dně zesílený, odolný proti oděru i proti UV.
Délka             425 cm
Šířka              205 cm
Průměr válce   52  cm
Vnitřní šířka   101 cm
Vnitřní délka   320 cm
Doporučený max. počet osob 8+1
Počet příčných válců 2
Počet komor    5+2
Hmotnost        55 kg

Umožňuje montáž přívěsného motoru do výkonu 5 HP.

 
PROFI_425.png

Dar z USA při povodních v roce 2002.

Přívěsné čerpadlo vhodné pro dlouhodobé čerpání vody.

Samonasávací konstrukce - před použitím nutno čerpadlo zalít vodou.

Osazeno apojkami a armaturami obvyklými v ČR - sací šroubení 2 x 110 mm, výtlak 2 x B.

PICT0013.jpg
DSCF1076.JPG
DSCF1064.JPG
Děkujeme za návštěvu. Krásný den.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one